ဒီေန႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အတန္းမွာ ဆရာက ထူးဆန္းတဲ့ အိမ္စာတစ္ခုကုိ ေက်ာင္းသူ /သား ေတြကုိ လုပ္ခုိင္းလုိက္ပါတယ္။ ထူးဆန္းတယ္ဆုိတာက ဘြဲ႔လြန္တက္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြကုိ ေငြ ၅၀ peso က်ပ္ ေပးၿပီး ဘယ္လုိ အက်ဳိးရွိေအာင္ သုံးႏုိင္သလဲဆုိတာကုိ ဆရာက အိမ္စာအျဖစ္ ေပးလုိက္တာပါ။( Peso ဆုိတာကေတာ့ ဖိလစ္ပုိင္လုိပုိက္ဆံကုိ ေခၚဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္၊ ဖိလစ္ပုိင္ႏိုင္ငံမွာ ေငြအေစ့၊ အျပားမ်ား ယခုတုိင္ အသုံးျပဳေန ၾကဆဲျဖစ္ပါတယ္) ဒီေန႔က ေသာၾကာေန႔ဆုိေတာ့ စေန ၊ တနဂၤေႏြ ႏွစ္ရက္ေတာင္ အခ်ိန္ေပးၿပီး တနလၤာေန႔မွ ကုိယ္တကယ္ လက္ေတြ႔ သုံးခဲ့တာကုိ စာတမ္းအေနနဲ႔ ျပန္တင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္ပဲ ေငြ (၅၀) ဆုိတာေလးနဲ႔ အက်ဳိးေက်းဇူးလည္းရွိ တန္းဖုိးလည္းမ်ားေအာင္ သုံးစြဲႏုိင္တဲ့ လူကုိ ဆရာက ဆုေပးဖုိ႔လည္း ေျပာထားပါေသးတယ္။ ဒါနဲ႔ေက်ာင္းဆင္းေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လမ္းေလ်ာက္ရင္းနဲ႔ ဘယ္လုိ လုပ္ရမလဲဆုိတာ စဥ္းစားေနမိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ဒီေငြ (၅၀) Peso ေလးနဲ႔ တကယ္တန္းဖုိးႀကီးတာေတြ ၀ယ္မယ္ဆုိရင္ မရပါဘူး။ မရွိဆင္းရဲသားေတြကုိ ဒီတုိင္းလ်ဴတန္း လိုက္ရင္လည္း ဒါက အရမ္းရုိးရွင္း ေနျပန္တယ္။ ဆရာကလည္း တီထြင္ႀကံဆၿပီး အေကာင္းမြန္ဆုံးနဲ႔ သူတပါးေတြအတြက္ သုံးႏုိင္တာကုိ လုိခ်င္တာ။ ကၽြန္ေတာ္ ညေန စာက်က္ၿပီး အိပ္ရာမ၀င္ခင္ေလးမွာ ေသခ်ာ အေလး အနက္ထား စဥ္းစားလုိက္တယ္။
ဟုိး… ရုိး.. ဟားဟား… (ရယ္သံ) ကၽြန္ေတာ္ အရမ္းေပ်ာ္သြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အႀကံရလုိက္ ပါၿပီ။ ဒီလုိနဲ႔ ႏွစ္ၿခိဳက္စြာနဲ႔ အိပ္ေပ်ာ္သြားပါေတာ့တယ္။ ညက အႀကံအတုိင္း မနက္ထလာတာနဲ႔ ေက်ာင္းပိတ္ရက္လဲဆုိေတာ့ ၿမိဳ႕ထဲကုိ ပစၥည္းေတြဝယ္ဖုိ႔ ထြက္လာခဲ့ပါတယ္။ စိတ္ထဲမွာလဲ အရမ္း လန္းဆန္းေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အႀကံအတုိင္း လုိအပ္တဲ့ ပစၥည္းေတြကုိ ေငြ (၅၀) Peso နဲ႔ အကုိက္ျဖစ္ေအာင္ ၀ယ္ယူျပင္ဆင္ခဲ့ပါတယ္။
တနဂၤေႏြေန႔ ေရာက္လာေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ေငြ (၅၀) ရဲ႕ တန္ဖုိးကုိ စတင္ လုပ္ေဆာင္ ပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တကယ္ဘဲ စိတ္ထဲ ၾကည္ႏူးမိပါတယ္။ ဆုရတာ မရတာထက္ ကၽြန္ေတာ္ ဒီေငြ (၅၀) ရဲ႕ တန္ဖုိးကုိ သိလာရလုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အခုအခ်ိန္ ၊ အခု အသက္အရြယ္ထိ ေငြ (၅၀) ကုိ တခါမွ လူေတြအမ်ားႀကီးအတြက္ အသုံးခ်ရေကာင္းမွန္း မသိခဲ့လုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ဒီေန႔ေလးဟာ တကယ္ေပ်ာ္ရြင္စရာေကာင္းၿပီး ဘ၀အတြက္ မေမ့ ႏုိင္မယ့္ အမွတ္တရေန႔ေလး အျဖစ္က်န္ခဲ့ေတာ့မွာပါ။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေက်ာင္းျပန္တက္တဲ့ တနလၤာေန႔ ေရာက္လာေတာ့ အတန္းထဲမွာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြ အားလုံးစိတ္လႈပ္ရွားေနၾကပါတယ္။ ဆရာက တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ ေရွ႕ထြက္ၿပီး ေငြ (၅၀) က်ပ္ကေလးကုိ ဘယ္လုိ အသုံးခ်ခဲ့ သလဲဆိုတာကုိ ေက်ာင္းသူ သား ေတြေရွ႕မွာ တင္ျပခုိင္းပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္ အလွည့္ေရာက္လာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘာေတြ လုပ္ခဲ့သလဲဆုိတာကုိ တင္ျပခဲ့ပါတယ္။ အားလုံးၿပီးသြားေတာ့ ဆရာက ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြထဲကေန အက်ဳိးအရွိဆုံး တန္းဖုိးအမ်ားဆုံး ျဖစ္ေအာင္ ေငြ (၅၀) က်ပ္ကုိ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ သုံးႏုိင္ခဲ့တဲ့ လူကုိ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ပါတယ္။
မထင္မွတ္ဘဲ ဆရာက ကၽြန္ေတာ့္ နာမည္ကုိ ေခၚလုိက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အလြန္ဘဲ စိတ္အရမ္း လႈပ္ရွားမိသြားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိယ္ ကၽြန္ေတာ္လည္း.. မထင္မွတ္ထား လုိက္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ မထင္မွတ္တာ ထင္မွတ္ေစခဲ့ပါၿပီ ။ ကၽြန္ေတာ္ ဆုရတာထက္ ကၽြန္ေတာ္ တင္ျပခဲ့တဲ့ ေငြ (၅၀) Peso ရဲ႕ တန္းဖုိးကုိ နားလည္ခဲ့ရသလုိ ကၽြန္ေတာ့္ နားလည္မႈရဲ႕ တန္းဖုိးကုိလည္း လူေတြ အသိအမွတ္ ျပဳေပးခဲ့တဲ့ အတြက္ အတုိင္းမသိ ၀မ္းသာမိပါတယ္။ ( အသုံးမက် တန္းဖုိးမဲ့တဲ့ အရာဆုိတာ မရွိပါ၊ အသုံးမခ်တဲ့ အသုံးမျပဳတဲ့ တန္းဖုိး မထားတတ္လုိ႔သာ အသုံးျပဳရေကာင္းမွန္း မသိလုိ႔သာ ျဖစ္သည္။)
ဆရာက ဆုမခ်မွီမွာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ တင္ျပမႈေလးကုိ ရွင္းျပပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ေက်ာင္းသားေတြက ဒီေငြ (၅၀) က်ပ္ေလးကုိ တန္းဖုိးနည္းတယ္ ထင္ၿပီး သိပ္ၿပီးမ်ားမ်ား အသုံးမခ်ႏုိင္ဘူးလုိ႔ ဆုိၾကပါတယ္။( တန္ေၾကးနည္းေပးမဲ့ တန္းဖုိးရွိတဲ့ အရာေတြ ေလာကႀကီးမွာ အမ်ားႀကီးပါလားဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးမိလုိက္ပါတယ္။ )
ဆရာက ဒီေငြေလးေပးလုိက္ျခင္းဟာဆုိရင္ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြ ေငြ ကုိ ဘယ္လုိ စီမံခန္႔ခြဲ ႏုိင္သလဲဆုိတာရယ္ ၊ တန္းဖုိးနည္းတယ္ ထင္ရတဲ့ အေၾကာင္းတရားကုိ တန္းဖုိးရွိေအာင္ ဘယ္လုိ အသုံးခ်ႏိုင္သလဲ ဆုိတာကုိ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြ သိေစခ်င္လုိ႔ စမ္းသပ္တဲ့ သေဘာ ၊ ဘ၀ သင္ခန္းစား ေပးခ်င္လုိ႔ ျဖစ္တယ္ဆုိတာကုိ ဆရာက ရွင္းျပပါတယ္။ ေလာကမွာ တန္းဖုိးမဲ့တဲ့ အေၾကာင္းတရားဆုိတာ မရွိဘူးဆုိတာရယ္ တန္းဖုိးမထားတက္တဲ့ အေၾကာင္းတရားသာ ရွိတယ္ဆုိတာကုိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကုိ ရွင္းျပပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ဆရာက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ဆုေပးျခင္းဟာလဲ အေတာ္ဆုံးဆုိၿပီး ေရြးခ်ယ္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘဲ အတန္းထဲမွာ အသင့္ေတာ္ဆုံးလုိ႔ ေတြးထင္ခဲ့လုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ( ဘယ္သူမွ အေတာ္ဆုံးဆုိတာ မရွိေပမဲ့ အသင့္ေတာ္ဆုံးဆုိတာကုိ အခ်ိန္အခါနဲ႔ ဆုံးျဖတ္ၿပီး အေတာ္ဆုံးလုိ႔ ကင္းပြန္းတက္က်တာ ျဖစ္ပါတယ္။)
ကၽြန္ေတာ္ ေငြ ၅၀ က်ပ္ကုိ ရုိးရုိးေလးဘဲ အသုံးျပဳခဲ့တာပါ။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ဒီ ေငြ ၅၀ နဲ႔ တန္းဖုိးႀကီးႀကီး ပစၥည္းေတြကုိ မ၀ယ္ႏုိင္ဘူးဆုိတာ သိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူေတြရဲ႕ စိတ္ကုိ ေပ်ာ္ရြင္ေစၿပီး အားျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းအရာကုိ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တာပါ။ တန္းဖိုးနည္းေပမဲ့ တန္ဖုိး ရွိေစမွာပါ။ ( တစ္ဦးတစ္ေယာက္အတြက္ တန္ဖုိးမရွိေပးတဲ့ အျခား တစ္ဦး တစ္ေယာက္ အတြက္ေတာ့ တန္ဖုိးမျဖတ္ႏုိင္တဲ့အရာ ျဖစ္ေနတက္သလုိေပါ့ )
ေငြ (၁၀) နဲ႔ ပန္း၀ယ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ဆံပင္ အၿမဲ ညွပ္ေနက် ဆံပင္ညွပ္ဆုိင္က ပုိင္ရွင္ကုိ ပန္းကုိ ေပးခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ ေငြ (၁၀) နဲ႔ ဟင္းရြက္ေလးေတြ ၀ယ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေက်ာင္းက ဂိတ္ေစာင့္ အဘုိးႀကီး မိသားစုကို ေပးလုိက္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ ေငြ (၂၅) နဲ႔ ေရာင္စုံစကၠဴေတြ ၀ယ္ၿပီး ပုိ႔စကပ္ (၂၅) ခုရေအာင္ ညွပ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ကုိယ္တုိင္း လက္ေရးနဲ႔ အားေပးစာေလး အထဲမွာ ေရးလုိက္ပါတယ္။ ၿပီးတာနဲ႔ အထက္တန္းေက်ာင္း ရွိရာသို႔သြားၿပီး ေက်ာင္းေပါက္၀ကေန ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသား ၂၅ ေယာက္ကုိ ပုိ႔စကပ္ေလးေတြ ေ၀ငွလုိက္ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံး က်န္တဲ့ ေငြ ၅ က်ပ္နဲ႔ တယ္လီဖုန္းကေနတဆင္႔ တျခားတနယ္မွာ ေက်ာင္းတက္ ပညာသင္ေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္း (၅) ေယာက္ဆီကုိ အားေပးစကား မက္ေဆ႔လ္ေလး ပုိ႔ေပးလုိက္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ ပုိ႔ေပးခဲ့တဲ့ အားေပးစကားေလးကေတာ့ “ ဘ၀မွာ ဘာေတြပဲ သင့္ေရွ႕မွာ အေႏွာက္အယွက္ အတားအဆီးေတြ ရွိေနပါေစ။ ဘာေတြ ဘယ္လုိပဲ သင့္ရဲ႕ လမ္းေၾကာင္းမွာ ပိတ္ပင္ထားပါေစ။ ပန္းတုိင္ကို မေလ်ာ႔ေသာ လ႔ုံလ၊ ၀ိရိယ ၊ ဇြဲတုိ႔ျဖင့္ အားတင္းၿပီး ေရွ႕ကုိ ေလွ်ာက္ပါေလး…. ယုံၾကည္မႈေတြ ရွိေနရင္ မေဝးလွေသာတေန႔မွာ ေအာင္ျမင္တဲ့ ပန္းတိုင္ကုိ မိတ္ေဆြ ေရာက္ရွိလာမွာပါ”။
ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ဆရာက ေပးလုိက္တဲ့ ေငြ ၅၀ ေလးဟာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ ဘ၀မွာ အမွတ္တရ သင္ခန္းစာ အျဖစ္ က်န္ခဲ့မွာ ျဖစ္သလုိ ကၽြန္ေတာ္ကူညီလုိက္တဲ့ လူေတြဆီမွာလဲ ကၽြန္ေတာ္ကေနတဆင့္ သူတုိ႔ေတြရဲ႕ရင္ထဲမွာ တခုခုေလး က်န္ခဲ့မယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ရင္း ….
No comments:
Post a Comment